söndag 2 december 2012

Soendag

Soendag aer veckans foersta dag haer. Och aer saledes foersta dagen pa var sista vecka med undervisning. Veckan efter kommer Annas pojkvaen och vi kommer att besoeka Pokhara, en stad man tydligen maste besoeka. Efter det kommer jag att vandra i naermare tva veckor i bergen i Langtang. Sedan aterstar ca 1 vecka av min Nepalvistelse och da ska jag foersoeka se lite mer av Kathmandus naermiljoe tror jag.

Foerkylningen har slaeppt sitt vaersta grepp om mig, sa jag besoekte gymmet i morse. Jag gick ocksa foerbi soemmerskorna som skulle ha sytt faerdigt mina draekter igar...och igar sa de att de skulle vara faerdiga idag...och idag sa de att de kommer att vara faerdiga imorgon. Mitt talamod proevas staendigt haer...

Annars aer det "vardag". Vuxenengelskan bedrevs utomhus pa kontorets tak idag. Inte helt fel.

Saemre utsikt kan man ha fran klassrummet ;)

Och tjejerna i tjejgruppen boerjar oeppna sig lite och prata. Idag pratades det koensroller.


Koensroller, hann bara med honan idag, hanen far bli imorgon.

Gruppfoto!

Nu broets stroemmen igen, da laegger bade datorn och uppkopplingen av snart, sa mer spaennande inlaegg aen sa haer bli det inte idag!


1 kommentar:

  1. Spännande att diskutera könsroller i Nepal. Om du får möjlighet får du gärna fråga dem om detta med att det finns tre juridiska kön i Nepal. Innebär det att nepaleser är mer öppna för HBTQ-människor än vad alla andra länder är..?
    *nyfiken*

    Förövrigt tycker jag att du ska komma hem snart!
    Tycker du varit långt borta länge nog!
    *kramar*

    SvaraRadera