tisdag 1 januari 2013

I will worship my washing machine...

Det naermar sig upploppet. Fler och fler saker som blir "sista gangen". Svart att veta om jag ska skratta eller grata. Idag har jag hur som helst tvaettat haer foer sista gangen. Foer hand. I iskallt vatten. Det kommer jag inte att sakna. Kanske klampade jag oever nagon graens naer jag sa till Uma att "I will worship my washing machine when I come home" men hon skrattade i alla fall.

Annars aer det mycket jag hunnit vaenja mig med och som kaenns hemtamt. Kom pa mig sjaelv haeromdagen med att jag inte laengre irriteras naemnvaert av allt tutande pa gatorna ;)

Det finns nagra fa tutningsfria zoner,
men de efterlevs inte sa vael.

Eftersom jag inte hade nagot saerskilt planerat i dag passade jag pa att bjuda pa lunch. En gryta med potatis, morot, paprika, black-eyeboenor och tomat. Serverat med hembakat pannbroed och vitkalssallad. Tror det var uppskattat, grytorna blev i alla fall rensade.

Nagot som var foersta gangen idag var att jag smakade faersk guavafrukt. Det var mumsigt! Och till i morgon har jag oenskat att fa laera mig goera potatisbroed.

Just ja, nytt ar aer det ocksa. Ha en god fortsaettning pa det nya aret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar